- Ik heb de app gedownload, maar de app werkt erg slecht en liep vast. Ook ontbreken er delen zodat je niet kan zien waar je bent en hoe je terug komt.
Deze klacht krijgen we vaker vooral op Apple Iphones en Tablets.
Oplossing: Probeer bij problemen in te loggen op het ouderportaal via een (windows) computer met CHROME browser.
UPDATE 1-11-2023: De styling van de app is nu aangepast waardoor hij nu werkt naar behoren, de links en buttons zijn nu zichtbaar. Delete de app en download deze opnieuw uit de appstore. De organisatie (scan)code kunt u op de inlog pagina vinden. - Broertjes/Zusjes inschrijven:
Login op het ouderportaal, klik in het menu op familie en dan op het groene bolletje - Wijzigen of uitbreiden van de opvangdagen (bestaand contract):
Klik op contracten bij het overzicht van uw kind. Klik op het betreffende contract. Dan op het groene bolletje. Kies wijzigen.
Vink alle dagen aan wanneer u opvang wenst (dus ook de huidige dagen die al afgenomen worden).
Let op voor de BSO:- heeft u opvang tot 15h en wilt u tot 18h of andersom? Dan kan je dat nu nog niet aangeven. Vink de betreffende dag aan en vermeld de gewenste opvangtijden in de opmerkingen (volgende stap). Wij maken uw aanvraag dan in orde aan de achterkant.
- Wilt u dinsdag opvang vanaf 13h, vink gewoon de dinsdag aan en vermeld dit bij de opmerkingen (is nog een bug)
- Ziekmelden, afmelden, vakantie of extra opvangdag aanvragen (incidenteel)
Klik op planning van uw kind:- Klik op het groene bolletje rechts bovenin.
- Of klik direct op de betreffende datum in de kalender
(ruilen is vanwege de drukke bezetting niet mogelijk) - Nieuwe aanvraag of contract aanmaken (nieuw contract):
Klik op contracten bij het overzicht van uw kind. Dan op het groene bolletje en kies nieuw "nieuw contract/herinschrijven".
Wij ontvangen uw aanvraag, zetten de originele inschrijfdatum goed, kijken of er een plaats beschikbaar is of plaatsen uw kind op de wachtlijst.
Heeft u een HDO of KDV contract en wilt u alvast op de wachtlijst voor de BSO?
Klik dan op nieuw contract, vul als ingangsdatum een datum in waarbij uw kind minimaal 4 jaar oud is. - Ik heb geen password voor de nieuwe app / ouderportaal ?
Klik op: "Wachtwoord vergeten" op de "Inloggen" pagina.
https://wonderberk.kindplanner.nl/#/login
Dan kunt u uw eigen password aanmaken. Check ook uw spambox. - Ik zie geen originele inschrijfdatum in de mail:
Dat klopt dat was helaas niet mogelijk om over te nemen in de mailing, en de betreffende zin in de mail is daarom onjuist. Onze excuses voor de onduidelijkheid. Als u de inschrijfdatum niet meer weet dan kunt u dat aangeven en wordt die door ons opgezocht in het oude pakket. Graag even aangeven bij de opmerkingen. - Klopt het dat jullie op de dinsdag pas opvang bieden vanaf 15u? Mijn dochter heeft les tot 13:00 uur.
De dinsdag 15h is een fout in de setup van het systeem met de opvang en schooltijden. De leverancier is aan het kijken waarom die opvangtijd op 15h staat. U kunt gewoon die dag aanvinken en bij de opmerkingen zetten dat u opvang vanaf 13 wilt. Als wij de juiste klas aan de aanvraag koppelen dan komt het ook goed. - Fout: pakket is voor dit kind niet beschikbaar vanwege de leeftijd.
Oplossing: Vul een wijzigingsdatum in voor de BSO na de 4e verjaardag van uw kind.
U kunt bij de stap vragen de originele inschrijfdatum van de wachtlijst invoeren, zodat uw wachtlijst prioriteit meegenomen wordt. - Hoe zet ik mijn kind op de interne wachtlijst ?
Het nieuwe systeem werkt niet meer met interne of externe wachtlijst, maar met prioriteiten. (Interne wachtlijst was voor broertjes/zusjes en indien u al opvang afnam op andere dagen. Dat zijn nu prioriteiten waar we op kunnen sorteren). - Ik zie geen contract of facturen in het ouderportaal ?
Dit is alleen zichtbaar voor de hoofdouder (ouder1) in het systeem. De 2e ouder kan wel aan of afmelden maar mag geen contractwijzigingen doen.
Klik hier voor extra uitleg van het ouderportaal:
https://help.kindplanner.nl/wp-content/uploads/2019/06/ouderportaal-handleiding.pdf